Hollis(Zoonami)-Interview bei IGN

Nahhh, Hollis denkt, Funkydilla sei originell, aber ironischerweise hat er wesentliche Elemente des Spielprinzip von ED geklaut.
Anyone remember Paul Luther’s quick organ lesson?

Hollis-Interview hier: http://cube.ign.com/articles/509/509562p2.html

Excerpts:

IGN: For readers who missed our story the other day, give us an overview of how the game works if you could.

Martin: Yeah, sure. It’s a totally new approach for the music game genre. There are a bunch of instruments in the piece of music and rows appear on the screen gradually over time, each row for one instrument. If you play the notes on the row correctly the row is eliminated and if you don’t it remains on the screen. So in this way the screen fills up with music for you to play. If you’re too slow the screen fills up and it’s game over. It’s unusual because it’s not follow the leader gameplay like all the other music games out there. In all of the other rhythm-action games there is a piece and you have to play it and if you don’t the game moves on.

IGN: Excellent. Now, we need a new codename for „Game Zero.“ Help us out.

Martin: I have to be honest – we really don’t want to generate any hype for projects that are way, way, way down the pipeline. We have a few long-term projects in the works. But I really believe it’s unfair to talk about them for several reasons. The most obvious at the moment is that it raises people’s expectations that these will come to fruition quite soon. And these are long-term projects. I also shouldn’t talk about them for competitive reasons.

IGN: Well, that certainly eliminates most of our other questions.

Martin: Sorry [laughs].

No more words from Hollis on becoming 2nd party. He of course loves Nintendo, who would’ve guessed that!

Wieso hält sich Hollis so sehr zurück?
Er verrät viel zu wenig - dahinter steckt aufjedenfall was, bloß was :ka:

IGN: Excellent. Now, we need a new codename for „Game Zero.“ Help us out.

Martin: I have to be honest – we really don’t want to generate any hype for projects that are way, way, way down the pipeline. We have a few long-term projects in the works. But I really believe it’s unfair to talk about them for several reasons.

Soll das heißen, ich darf auf diesen Titel, der angeblich schon „way, way, way“ lange in Entwicklung ist noch einmal „way, way, way“ lange warten?! Nicht dass es falsch rüberkommt - Bescheidenheit und Understatement mögen in der Branche derzeit durchaus gesund sein und je nach Projektstand tut Hollis vllt wirklich gut daran, den Ball flach zu halten und alle Welt damit zu irrtieren, aber auf lange Sicht hin ist ein ständiges „Wir können derzeit nur sagen: Wartet ab…“ sicherlich kontraproduktiv für eine Firma, die sich derzeit noch ihre Position auf dem Markt erkämpfen muss.
(Zumal ein „way, way, way down the pipeline“ auf mich auch so wirkt, als hätte Zoonami, obwohl angeblich so in der Unterzahl was die Beschäftigten angeht, wirklich etliche Projekte am Laufen…)

Sie haben mehr als 2 Projekte am Laufen, also mind. 3 Stück, mind. …
„way, way, way“ - also könnte doch ein NextGen. Spiel werden, KÖNNTE!

Auf einer Konkurrenz Seite steht das es 7 Mitarbeiter gitb und 4 davon an diesem Musik Mist arbeiten. Und Game Zero soll erst für die nächsten Generationen kommen, weil es ein sehr langwieriges Spiel wird.