Zoonami hat Ende letzten Jahres angeblich ein Patent angemeldet bzw. es durch Nintendo anmelden lassen:
[i]What this is basically saying, in order to free up more precious memory space that he’s incorporated a variable sized alpha channel. With games generally you can use 1 bit alpha so a single color within the texture becomes translucent. There is also 8-bit alpha which is up to 256 levels of grey of alpha, or transparency, information. So if you only need 3 levels of translucency, it will only encode that size into the texture instead of the memory waste generated by using all 256.
The technology that Hollis patented would allow a texture to use two different color encodings within ONE texture. I don’t believe SK is as technically gifted as Zoonami. E3 will let us know without a doubt.
Everytime we believe that Nintendo has screwed up royally, they redeem themselves somehow IMO. As I said before, do not be so quick to condemn them.[/i]
Würde wahrscheinlich die derzeitige Entwicklungszeit erklären, wieso Nintendo angeblich so begeistert war und erklären, wie Zoonami den Cube neudefinieren könnte!
Von wo stammt das? Interessant ist es, allerdings würde dies nicht nur den Cube neu definieren können, auch andere Konsolen würden davon profitieren, weshalb Nintendo dann auch so scharf auf Zoonami war. Allerdings bringt es Nintendo nur etwas, solange die Technik auch anderen internen Studios zugänglich ist. Und gute Grafik macht auch noch kein gutes Spiel.
BTW: In my opinion, if this proves to be true and is really as revolutionary as it sounds, not only SK would be less technically gifted then Zoonami, also Retro-Studios would be!
Zoonami hat Martin Hollis - der war bei der Technischen Entwicklung des GameCube dabei (da war er noch bei Nintendo)!
Also, Zoonami muss einfach in dem Gebiet eine gewisse Stärke haben :bg:
@Dread: Ach, hab dich vergessen ^^„“" mein Ava bleibt so! @TUPAC: Iwata macht was ganz anderes, nicht vergleichbar mit einem Hollis
Es geht weiter - das hat jetzt wohl weniger mit Zoonami, aber mehr mit Martin Hollis zu tun:
[i]Achromatic lighting in a graphics system and method
Abstract
A graphics system including a custom graphics and audio processor produces exciting 2D and 3D graphics and surround sound. The system includes a graphics and audio processor including a 3D graphics pipeline and an audio digital signal processor. Cartoon lighting and other non-photorealistic effects can be produced by using a lighting calculation to produce a parameter other than color or opacity for use in a later modification of a color or opacity value. In more detail, the example embodiment uses the lighting calculation to generate texture coordinates used in a texture mapping operation. The texture mapping operation allows lighting computation results to select between brush strokes for cartoon lighting and other effects. The resulting dynamic cartoon lighting animation can be performed on a low cost platform such as a home video game system or personal computer.
Inventors: Drebin; Robert A. (Palo Alto, CA); Yasumoto; Yoshitaka (Osaka, JP); Hollis; Martin (Cambridge, GB); Demers; Eric (Redwood City, CA)
Assignee: Nintendo Co., Ltd. (Kyoto, JP)
Appl. No.: 726216
Filed: November 28, 2000
Current U.S. Class: 345/426; 345/420; 345/520; 345/582; 345/589
Intern’l Class: G06T 015/60
Field of Search: 345/426,582,419,522,420,589[/i]
Der Mann ist ein ganz großer im Videospielgeschäft!
Ist dann wohl logisch, dass bei einem Weggang eine große Lücke in einem Team entsteht (zuRareguck).
Aber jetzt hat er die Chance, ein noch besseres aufbauen zu können g
Na ja, variabler Alphakanalgröße. Ob das jetzt so revolutionär ist … Selbst wenn es perfekt funktioniert, ist die Texturkompression ja nur auf minimum 3/4 gedrückt. Ob das nun so weltbewegend ist…
Vielleicht habe ich das Patent auch falsch verstanden. Hört sich aber echt nicht so dolle an.
Im übrigen, nen Patent Anmelden kann jeder, insbesondere in den USA kann so ziemlich alles patentieren lassen (in Europa passen sie wenigstens auf). Hat also im Endeffekt nix zu sagen. Falls das Patent veröffentlicht worden ist, ist es mind. 18 Monate alt und damit bestimmt schon in die eine oder andere Produktion miteingeflossen.
Ich selber bin eher von diesem Athmosphäreneffekt von Factor 5 begeistert, das könnten die bei Nintendo mal auch in die anderen Produktionen einbauen. Ich sehe eh den Bedarf nach realistischeren Beleuchtungsmodellen für Tageslicht, supperbillige approximierte Radiosity Verfahren, wäre was für die Democodingfraktion sich mal was auszudenken.
PROBLEM TO BE SOLVED: To realize imaging effects which are realizable, nonrealizable and others using a low-cost graphic system.
SOLUTION: A system has a 3D graphics pipeline. Comic writing and other nonrealistic effects can be created by generating a parameter other than color and opacity used for subsequent change of color or an opacity value, by using a writing calculation. More specifically, the writing calculation is used to generate texture coordinates used for a texture mapping operation in an embodiment. Based on writing operation results, comic writing and selection between brush strokes for other effects can be performed by the texture mapping operation. A dynamic comic writing animation to be obtained can be performed on household video game systems or personal computers, etc.